Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

5 Ocak 2011 Çarşamba

OKUYANA SAYGI KALMIŞ MI?

Ülkemizde ne yazık ki okuyan insana gereken saygı gösterilmiyor.

Örneğin evimizdeyiz. Bir kenara çekilip en çok merak ettiğimiz kitaplardan birini okuyoruz. Her şey öyle sessiz ki… Adeta kitabı birebir yaşıyoruz. Fakat o da ne! Sokağımızdan geçen bir arabada müziğin sesi sonuna kadar açılmış. Müzik sanki arabada değil de evin içinde çalıyor. Tabi bütün o sessizlik, kitaba gömülmüşlük bir anda buhar olup uçuyor. Pencereyi açıp bir iki laf etmek istiyorsunuz arabanın ardından, sonra iki yanlış bir doğru etmez deyip vazgeçiyorsunuz.

Geçenlerde ben de şöyle bir olay yaşadım. Kıraathanenin –şimdi kahvehane oldu; ama ben gazete okumak için gittiğimden benim için hala kıraathanedir- birinde o gazete senin bu gazete benim bütün köşe yazarlarını okumaya koyuldum. Derken bir süre sonra garson yanıma geldi ve masadan kalkmamı söyledi. “Neden?” dedim. “Şu arkadaşlar oyun oynayacak da!” dedi. Arkadaşlar okey oynayacaklarmış da, bütün masalar doluymuş da, falan filan. Ben de önümde devlet dairesi dosyaları gibi yığılan gazeteleri aldım ve iki kişinin oturduğu masaya gittim. Benim eski masamın hemen yanındaydı bu masa. Masamı emanet ettiğim bu arkadaşlar kendilerini öyle kaptırmışlar ki oyuna; bağırış, çığırış, şakalaşmalar…

Sonunda dayanamadım, hem masadan kaldırılışıma hem de kıraathaneyi kahvehane hatta oyunhaneye çeviren arkadaşların gürültüsüne. Hesabı isteyip kalktım. Gazetemi rahat rahat okuyabileceğim bir yere gittim. Tabi bulabildiysem.

2 yorum:

bolu otelleri dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler...

bolu dedi ki...

Bilgilendirme için teşekkürler...

Related Posts with Thumbnails